1. Strona głowna
  2. /
  3. Projekty
  4. /
  5. Akademia Medialna – ZAKOŃCZONY

Akademia Medialna – ZAKOŃCZONY

Euro-Dan Consulting był Lokalnym Koordynatorem w projekcie „Akademia Medialna MSP – szkolenia z zakresu tworzenia relacji z mediami. Był to projekt szkoleniowy którego celem była pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom w zakresie korzystania z narzędzi media relations oraz świadomego budowania strategii informacyjnej, ponieważ nawet w niewielkiej firmie istnieje bowiem potrzeba komunikowania się z mediami. Projekt był kierowany przede wszystkim do kadry menadżerskiej sektora MSP oraz do specjalistów, którzy chcą zdobyć i podnieść swoje kwalifikacje w zakresie media relations.

Małe czy średnie przedsiębiorstwo nie musi tworzyć odrębnego działu promocji, wynajmować agencji PR czy instalować szeregu kosztownych aplikacji, które jakoby wyręczają w obowiązkach związanych z promocją i informacją. Może za to wyszkolić swoich pracowników lub menadżerów, aby profesjonalnie korzystali z możliwości oferowanych przez media. Dobre relacje z mediami niejednokrotnie znaczą więcej niż największa kampania reklamowa, a często mogą ją wspomagać.

Szkolenie zostało przygotowane i było prowadzone przez ekspertów – praktyków i teoretyków w dziedzinie PR, pracowników Katedry Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W trakcie szkolenia poprowadzono m.in. warsztaty z tworzenia informacji prasowych, zajęcia z kamerą, wskazówki z zakresu kształtowania wizerunku, w szczególności: wyglądu, głosu i sposobu mówienia, a także praktyczne rady dotyczące zachowania i reakcji podczas kontaktów z mediami. Dzięki temu każdy z uczestników mógł samodzielnie przeanalizować swoje działania i zaplanować oraz udoskonalić dalszą pracę w kontaktach z mediami.

Szkolenia odbywały się w cyklu dwudniowym w 2007 roku. 80 proc. kosztów udziału w szkoleniu przedstawicieli sektora MŚP pokrywanych było ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Na zakończenie każdy z uczestników otrzymał stosowny certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia. Wszystkim chętnym zapewniony był dojazd z Warszawy do ośrodka szkoleniowego w Białymstoku, nocleg, wyżywienie, materiały szkoleniowe, 16 godzin praktycznych zajęć, a przede wszystkim – dwa dni w towarzystwie praktyków i specjalistów PR.

Szkolenie było niepowtarzalną okazją do poznania się, nawiązania znajomości i nabrania swobody w kontaktach – nie tylko z mediami.

Projekt był realizowany przez Polską Agencję Prasową wraz z agencją public relations Prelite oraz Europejskim Centrum Przedsiębiorczości.